Informatie over architecten gevraagd

Wie heeft informatie over Gerard Bos, de architect van onder andere Medans Warenhuis en het markante winkelpand (eerst Cornfield, later Stork) aan de voormalige Kesawan?

Medans Warenhuis. architect Gerard Bos

Ook andere informatie is bij ons welkom rondom de Nederlandse architecten die in Medan werkzaam waren. (zie lijst)

ARCHITECTEN VOOR MEDAN
Jacques Bennink (1884-1930)
Willem Bennink (1888-1980)
Charles Boon (1871-1947)
Gerard Bos (onbekend)
Wiebe Broekema (1888-1971)
Pieter Colijn (1882-1960)
Eduard Cuypers (1859-1921)
Theo van Erp (1874-1958)
Arthur Fermont (1882-1967)
Han Groenewegen ( 1888-1980)
Herman van den Heuvel (1903-1971)
Johan van Hoytema (1884-1955)
Willem Jaski (1876-1958)
Thomas Karsten (1884-1945)
Willem Kuijper (1879-1961)
Tjeerd Kuipers (1857-1942)
Anton Langereis (1868-1937)
Gerard Langereis (1866-1952)
Jacob Mijs (1871-1954)
Gerard Mulder (1889-1971)
Simon Snuijf (1880-1944)
Gerard Ubink (1888-1945)
Johan Valk (1897-1968)
Gerrit van Wezel (1908-1981)

Verborgen verleden

AGENDA

Donderdag 7 maart 2018: Olga Zuiderhoek gaat in de tv documentaire  ‘Verborgen Verleden’ op zoek naar informatie over haar opa, de architect-aannemer Hendrik Ooiman (1886-1933) in Semarang. Zij komt met haar vragen bij Obbe Norbruis.

Interview Obbe Norbruis in Indisch Museum

Het Indisch Museum, een digitaal museum waarin Indische kunst en cultuur centraal staat,  plaatste een special onder de titel “De kruistocht van Obbe Norbruis” . Deze special gaat in op de rehabilitatie van een groep Nederlandse architecten in Indië. Dit n.a.v. de publicatie van de boeken: Alweer een sieraad voor de stad en Architectuur met vlag en wimpel.  In het interview met Obbe Norbruis wordt nogmaals het belang van het werk van het bureau Hulswit-Fermont & Ed. Cuypers duidelijk.

Culturele ANBI status toegekend

De belastingdienst heeft besloten om de Stichting Hulswit Fermont Cupers met ingang van 1 januari 2018 de ANBI status te geven. Dat betekent dat de stichting vanaf die datum wordt aangemerkt als een algemeen nut beogende instelling. Daarmee mogen periodieke giften worden afgetrokken van de belasting. Omdat de stichting ook is aangemerkt als culturele ANBI-instelling mogen bedragen tot € 5.000, zelfs worden afgetrokken voor 125% in plaats van voor 100%. Meer informatie vindt u op onze pagina donaties/ANBI.